Van west naar oostkust - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Willem en Marga Gresnigt - WaarBenJij.nu Van west naar oostkust - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Willem en Marga Gresnigt - WaarBenJij.nu

Van west naar oostkust

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem en Marga

06 November 2015 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vanuit Lake Hawea zijn we via het National Park Mount Aspiring, het plaatsje Haast , in Bruce Bay, gelegen aan de west kust aangekomen. Hier kwamen we in een B&B samen met nog twee andere Nederlandse stellen. Deze accomodatie was een van de drie woningen in dit gehele gebied. Mede dankzij de geweldige gastvrouw (zij was de kok!) en onze groepleider John ( haar man) hebben we hier geweldige drie dagen meegemaakt. Naast de voortreffelijke maaltijden, borrels, ontbijten hebben we heerlijk genoten van de lokale gebruiken en gewoonten. Uiteraard veel vis en ree gegeten maar John heeft ons laten zien hoe je whitebait moet vangen en eten, goud moet zoeken in de rivier en verwerken en hoe de mensen onder die omstandigheden leven.
Heel bijzonder om te wonen in een luxe woning en dit zo mee te maken. Na drie geweldige dagen zijn we doorgereist naar Hokitika. Via de bekeken Fox Glacier ( gletsjer) en een prachtig lake zijn we voor drie nachten daar gebleven. Een dag heel slecht weer en daarna werd Het wat beter. Genoten van de zee, geweldige rotsformaties in de zee en gewinkeld. Dit waren dagen om bij te komen. Uiteraard was de verzorging weer perfect.
Van hieruit zijn we naar de oostkust, Kaikoura, overgestoken. We zitten in een geweldige lodge en hebben inmiddels tijdens een wilde tocht over de oceaan twee walvissen gezien. Dit is heel enerverend! Moet je een keer hebben meegemaakt! Morgen nog een dag bijkomen en dan op weg naar het Noorder eiland! Wat zullen we daar gaan meemaken???.
De temperaturen blijven beneden niveau maar we genieten er heerlijk van.
Op het terras dit verslag schrijvend, groet ik jullie. We Gaan nu an de zalm!!!!. Hmmm,mmmmmmm ....... .

• 06 November 2015 - 09:28

Jos:

Lieve Marga en Willem,

Wat een belevenissen! Daar kan geen leuke schooldag tegenop......
    Heerlijk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    Walvissen en goudzoeken.

• 06 November 2015 - 16:25

Frans:

Wat gaat de tijd toch ongelooflijk snel. geniet er echt van . Jullie gaan het mooiste deel van de reis afsluiten alhoewel het noorder eiland ook zijn charmes heeft.

• 06 November 2015 - 16:27

Thea:

Wat hebben jullie het toch fantastisch ,en wat een prachtige natuur. Bedankt voor de foto's , die zijn prachtig, in gedachten ben ik er ook bij !!!!! Liefs, Thea

• 06 November 2015 - 18:23

Tilly:

Jullie maken wel een geweldige reis zeg!!Om jaloers op te worden!!!
    Geniet nog even van het Zuider eiland. Ben benieuwd naar jullie belevenissen op het Noorder eiland!
    Liefs van Tilly

• 06 November 2015 - 22:59

Ada En Chiel:

Wij lezen met veel plezier jullie verslagen.
    Lijk mij geweldig,
    Jammer dat het zo ver weg is .
    Geniet ervan.

groetjes Chiel en Ada

• 08 November 2015 - 19:45

Renske:

Heerlijk genieten!!
    Heel leuk om te lezen en zien..
    Nog heel veel plezier daar!

Liefs,
    Renske & fam

• 10 November 2015 - 19:20

Jos Gresnigt:

Dag Willem en Marga.
    Nou dat is nog eens genieten voor jullie, en wij maar werken hier!!!! groot gelijk man, geniet er maar lekker van. nog gefeliciteerd met jou 65e verjaardag (als ik het goed heb!!!!) als je dan nog zoiets kan ondernemen, dan mag je je eigen rijk prijzen. ik hoor de verhalen wel als jullie thuis komen.
    Wij waren nog een weekje in Turkije geweest, was heel erg confronterend, zelfde hotel waar ik 3 jaar geleden met Ati was geweest, dus dat viel vies tegen, weer was ook slecht, maar desondanks toch wel genoten. verder gaat het redelijk goed met ons, het gemis is enorm, zit nu gewoon weer te janken, als ik zo die verhalen leest van jullie, dit hadden wij met zijn tweeën ook zo graag willen ondernemen op latere leeftijd.
    Geniet er nog van en gezond weer terug jullie met zijn tweeen, als je thuis kom kan je direct aan de slag om de tickets te regelen voor Amerika in 2016. heb er zin in, met zijn allen!!!! naar broer Ad, we gaan er wat moois van maken.

lieve groet Jos- Lizzy-Steffie.

• 14 November 2015 - 23:10

Agaat:

Wat heerlijk om te lezen van jullie ervaringen...
    Blijf genieten want dit is toch gAgaateweldig om mee te maken !

• 15 November 2015 - 13:26

Udo En Jacqueline:

lieve Marga en Wim,
    vanuit een zeer stormachtig Hellevoetsluis wensen wij jou, Marga een SUPER 65e verjaardag toe in dat mooie beloofde land, geniet er maar lekker van, wij nemen vanavond een lekkere borrel op je verjaardag samen met ons wild zwijnenvlees!!
    aan de foto's te zien, is af te lezen dat jullie ontzettend genieten van het mooie eiland, wat hebben jullie al mooie tochten gemaakt.
    nog 1 week te gaan, dus geniet er nog maar lekker van. Wij hebben gisteren de 3 verjaardagen bij amber gevierd, Max ook alweer 7 jaar.We hebben iedereen weer gezien incl. Joram.
    a.s donderdag is eindelijk Udo's afscheidsreceptie gepland, jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn, maar dat doen we nog wel een keertje over samen met jullie.
    veel liefs van Udo en Jacqueline.

• 15 November 2015 - 16:39

Vrona:

Leuk om jullie verslagen te lezen en fijn om te horen dat jullie er zo van genieten.
    Nog een weekje?
    In ieder geval morgen je 65e verjaardag vieren..... heeeel ver van huis.
    Alvast van harte gefeliciteerd Marga en een hele fijne dag toegewenst. wij zullen er een borrel op drinken
    Groetjes, Jos en Vrona